Salonul Auto de la Detroit

De la noua camioneta Ford F-150, cu caroserie construita aproape integral din aluminiu, la evolutia Clasei C de la Mercedes-Benz, care a devenit mai spatios si în acelasi timp mai usor, producatorii fac eforturi pentru a reduce greutatea fiecarui automobil, îmbunatatind astfel performantele fara a creste consumul de carburant.

Clienţii se pot aştepta astfel la modele mai economice din punct de vedere al consumului, cu siguranţă sporită datorită designului mai solid şi construcţiei din materiale inovatoare. [ mediafax.ro ]

Companiile si-au adaptat cu precizie ofertele la evolutia preferintelor consumatorului american, aflat în cautare de automobile mai “verzi” si mai sigure, dar care nu sacrifica placerea de a conduce – performanta si confort.

Având în vedere ca Statele Unite sunt cea mai mare piata din lume pentru autoturisme de lux si din categoria premium, clientul american exercita o influenta deosebita asupra directiei în care evolueaza industria auto.

Cea mai importanta lansare din acest an de la Salonul Auto de la Detroit este fara îndoiala noua camioneta Ford F-150, urmatoarea editie a celui mai bine vândut de pe piata americana. Ford a vândut anul trecut în SUA 763.400 de automobile F-150, de 2,6 ori mai mult fata de al doilea model al companiei dupa vânzari, Fusion, si cu aproape 60% mai mult fata de Chevrolet Silverado, locul 2 pe piata camionetelor.

Ford se lauda cu o caroserie produsa aproape integral din aluminiu, care ar trebui sa sporeasca semnificativ eficienta automobilului în ceea ce priveste consumul de caburant. Echipa de promovare a companiei va trebui însa sa depaseasca un obstacol semnificativ: mai multi analisti au subliniat deja ca aluminiul este mai putin solid si durabil decât otelul, astfel ca potentialii clienti vor trebui convinsi ca economiile la pompa sunt mai importante decât costurile suplimentare de service si primele mai ridicate platite companiilor de asigurari.

General Motors, cel mai mare producator auto din SUA, pariaza de asemenea în principal pe o camioneta, însa de marime medie. GMC Canyon este un pick-up truck care ataca direct un segment de piata dominat de modele de la Toyota si Nissan, sperând ca inovatiile si rafinamentele introduse vor convinge clientii sa revina la marca americana. Pentru a se adresa preferintelor în materie de consum de carburant, GM promite ca peste doi ani modelul va fi disponibil si cu motorizare diesel.

Cadillac a venit la Detroit cu un model sport ATS marketat ca mai usor si mai puternic decât BMW Seria 4. Tot în zona masinilor sport, Chevrolet sustine ca a reusit sa aduca performantele modelului Corvette Z06 spre teritoriul supermasinilor datorita utilizarii materialelor mai usoare.

Chrysler a adus în lumina reflectoarelor sedanul 200, construit pe o platforma dezvoltata împreuna cu Fiat, noul proprietar al companiei, cu un design proaspat si numeroase îmbunatatiri tehnice.

Producatorii sud-coreeni Hyundai si Kia, cu ambitii pe piata americana, ataca Cadillac si Lexus pe segmentul premium cu noile sedanuri Hyundai Genesis si Kia K900, promovate cu un design sport si dimensiuni spatioase.

Kia propune de asemenea un concept îndraznet, GT4 Stinger, prin care spera sa puna bazele unei familii de modele sport performante, dar cu preturi mici.

Pe lânga micul Honda Fit, care pariaza pe economie si eficienta, constructorul japonez a înlocuit întreaga oferta de sedanuri a marcii de lux Acura cu noul TLX, disponibil chiar din aceasta vara.

BMW, Mercedes si Audi ataca în fieful constructorilor din Detroit cu modele dezvoltate parca cu dedicatie pentru clientul american – mai usoare, mai rapide, mai luxoase, mai eficiente.

BMW a adus la Salon eficienta prin noile Seria 1 si Seria 2, dar si performanta, prin modelele sport M3 si M4, mai usoare decât predecesorii lor.

Mercedes mizeaza în continuare pe sedanul CLA, care a înregistrat anul trecut un succes rasunator în SUA, si a prezentat la Detroit o varianta cu motorizare AMG în încercarea de a restrânge decalajul fata de BMW si Audi. De asemenea, marca detinuta de grupul Daimler propune consumatorului american noile modele GLA si GLK, care ataca direct seriile X de la BMW si Q de la Audi.

Audi, sustinut de resursele uriase ale gigantului Volkswagen, si-a dezvoltat prezentarea de la Detroit în jurul supercar-ului S8 si agilei A3, mizând de asemenea pe lux si eficienta dupa ce a transformat expozitia de tehnologie CES 2014 într-un mini salon auto, anuntând un parteneriat cu Google prin care vrea sa aduca Android în automobil.

Toyota a adus în centrul atentiei un concept sport, FT-1, încercând sa schimbe perceptia consumatorului american cu privire la modele sale, vazute ca practice, dar plictisitoare.